lördag 13 mars 2010

Våga säga ifrån!

Jag måste tömma mig på känslor!

Jag är så JÄVLA (ursäkta språket) chockad och förvånad över hur många föräldrar det är som tillåter sina tonåringar (barn) dricka alkohol! Kanske är jag gammelmodig eller vad vet jag.... Hur som så är det inget som tillåts innanför mina väggar här hemma iaf!

Barn är barn, oavsett om man är 13 eller 16 år i min värld! Kroppen är inte mogen för att ta hand om alkohol!

Sen har det nått mina öron att en del som har både epa-kort och körkort (då är man visserligen myndig) kör rattfulla och då blir jag ännu mer galen.... Vad har man då som förälder / vuxen gett barnen för förebild eller mått på vad som är rätt här i livet! Inte nog att de kan köra ihjäl sig själva, men alla andra människor som också blir byte för deras idioti!

Sååååå nu har jag iaf lättat lite på trycket!

Inga kommentarer: